dimarts, 2 de desembre del 2014

Lego WeDo al Marta Mata

Aquest mes de desembre, amb el grup dels petits del Marta Mata, hem començant a muntar i programar amb peces LEGO WEDO.


Per a la programació utilitzem el programa Scratch que els alumnes han treballat durant els mesos d'octubre i novembre.


divendres, 28 de novembre del 2014

Extraescolars de robòtica al Marta Mata II

Amb els grans del Marta Mata, els de 4t i 5è, hem acabat de treballar amb Scratch.
Això ha permès que els alumnes aprenguin  nocions bàsiques de programació informàtica i hagin estat capaços de programar diferents jocs:
Ben aviat us donarem accés als jocs que han programat.
Aquí teniu unes fotos dels alumnes:








dijous, 27 de novembre del 2014

Al Lloriana ja hem introduït les peces LEGO

Aquesta setmana  hem començat a treballar amb LEGO WEDO amb els més petits, els de cicle inicial i mitjà.
Els nens i nenes construeixen mecanismes amb peces LEGO i mitjançat el programari Scratch aprenen a fer moure el mecanisme.
A la primera classe han començat construint un de força senzill i després amb Scratch han programat les instruccions per engegar i aturar el motor que fa moure la màquina.
Les instruccions per moure el motor:


Us deixo unes fotos:

dimarts, 25 de novembre del 2014

Comencem amb el robots LEGO Mindstorms EV3

Amb els alumens de 5è i 6è hem començat a muntar els robots Lego Mindstorms EV3.
En total tenim 5 robots. Els alumnes s'han dividit per grups i cada grup ha muntat el seu robot.

Extraescolars de robòtica al Marta Mata I

Aquest curs hem començat una nova extraescolars de robòtica a l'escola Marta Mata de Torelló. Durant els mesos d'octubre i novembre hem estat treballant Scratch.

Amb l'ajuda d'aquest programa s'han introduït els conceptes bàsics de programació informàtica:

  • Les variables
  • Les repeticions o bucles
  • Els condicionals
Amb els més petits, ha costat una mica, però al final els alumnes han estat capaços de fer els seus propis programes.





En el següent enllaç podeu veure alguns dels programes que han fet els alumnes:






dilluns, 24 de novembre del 2014

Treball amb Scratch

Durant els mesos d'octubre i novembre els alumnes han aprés els conceptes bàsics de la programació informàtica. Hem treballat:

  • Les variables
  • Les repeticions o bucles
  • Els condicionals

Per dur a terme això hem fet servir el programa Scratch. A través del següent enllaç, podeu descarregar-vos la versió 1.4, o si ho desitgeu podeu accedir a la versió 2.0 disponible online.


No ha estat una feina fàcil. Els alumnes han fet un esforç per aprendre els principals conceptes, la seqüència de les ordres, a corregir errors, etc.
En alguns casos ha estat molt fàcil i en altres ha costat una mica. Tot i això, han estat capaços de fer diferents programes per calcular sumes, programes de preguntes i respostes, fer moure un cotxe o objecte per una camí, atrapar un personatge amb el ratolí, etc.
En el següent enllaços podeu veure alguns dels projectes realitzats:

diumenge, 16 de novembre del 2014

Aplicació amb App Inventor a Google Play

Aquesta setmana hem acabat la segona aplicació i l'hem penjat a Google Play.
De moment hem pujat les aplicacions de dos alumnes, les teniu disponibles en els següents enllaços.
- Appp de l'Andreu
- App de la Nel·la

L'aplicació està basada en el tutorial Paint Pot de la pàgina oficial d'App Inventor.
Amb els alumnes hem treballat tots els passos per penjar l'aplicació a la botiga d'Android:
- Tenir un compte a la Google Play Developer Console
- Generar l'aplicació des de l'App Inventor i penjar l'arxiu de l'aplicació
- Omplir la fitxa de l'aplicació (descripció del que fa, tipus d'aplicació, etc)
- Penjar els ScreenShots de l'aplicació i altres imatges
- I finalment publicar l'app

El funcionament és molt senzill. L'aplicació permet fer fotografies utilitzant la càmera del dispositiu. Un cop feta la foto, aquesta es posa com a imatge en un canvas, per poder-la pintar i, finalment, si es vol es pot compartir a través de Facebook, Gmail, WhatsApp, etc.
Per dur-la a terme, vam estudiar l'aplicació Paint Pot, després van fer una pluja d'idees per millorar l'aplicació. Al final les propostes per millorar van quedar en les següents:
- Possibilitat de pintar amb més colors
- Poder canviar el gruix del pinzell al pintar. Això ho vam fer amb un slider o lliscador
- Fer fotos amb la càmera
- Compartir les creacions
Les imatges de les aplicacions les vam buscar a Internet.