El passat 3 de novembre, festa de lliure disposició a les escoles de Torelló i Sant Vicenç de Torelló, l'Ampa de l'escola Lloriana, va organitzar uns tallers per als nens i nenes.
Nosaltres vam participar organitzant diferents tallers de robòtica per a totes les edats.
Els més petits, de P4 i P5, van poder gaudir d'un taller d'introducció a al robòtica amb l'abella Bee-Bot.
El Bee-Bot és un petit robot molt fàcil de programar. Amb les fletxes es pot programar per que avanci cap endavant, cap enrere o perquè giri adreta i a esquerra. D'aquesta forma resulta molt senzill fer que el robot es desplaci d'un costat a un altre i segueixi un camí.
La primera part del taller va consistir en diferents activitats per tal que els nens i nenes entenguessin el funcionament del Bee-Bot. Va resultar més senzill del que ens pensàvem, en pocs minuts gairebé tots van entendre el funcionament i van començar a programar petits camins.
Un cop superada aquesta primera fase, els alumnes van construir diferents cases i edificis amb Lego Duplo i van programar el robot per tal d'anar d'un lloc a un altre.
Aquí podeu veure'n els resultats.
dilluns, 10 de novembre del 2014
dijous, 30 d’octubre del 2014
Programació amb gots
Ja fa un mes, més o menys, que hem començat les activitats extraescolars.
La primera activitat tenia per objectiu introduir la programació als nois i noies.
Per dur a terme aquest objectiu van fer programació amb gots de plàstic. Es va adaptar una idea extreta de la setmana de programació del 2013 (http://csedweek.org/) que us podeu descarregar des d'aquest enllaç.
En aquesta activitat a través d'un codi molt senzill format per sis instruccions, els alumnes han de construir diferents estructures amb gots de plàstic.
Les instruccions del codi són, per moure els gots amunt i avall:
La primera activitat tenia per objectiu introduir la programació als nois i noies.
Per dur a terme aquest objectiu van fer programació amb gots de plàstic. Es va adaptar una idea extreta de la setmana de programació del 2013 (http://csedweek.org/) que us podeu descarregar des d'aquest enllaç.
En aquesta activitat a través d'un codi molt senzill format per sis instruccions, els alumnes han de construir diferents estructures amb gots de plàstic.
Les instruccions del codi són, per moure els gots amunt i avall:
Per desplaçar-los a dreta i a esquerra. Als més petits perquè entenguin la noció de radi, se'ls ha d'explicar una mica.
Per posar els gots cap per amunt o cap per avall. Pe entendre millor el gir de 90º graus s'explica que és com fer 1/4 de volta.
dissabte, 18 d’octubre del 2014
Comencem les classes amb App Inventor
Amb un grup d'alumnes de 4t i 5è hem començat les classes d'App Inventor. És una eina de programació en blocs que utilitza la màquina java per crear i dissenyar aplicacions per dispositius basats en Android.
Com que ja portàvem un temps fent diversos programes amb Scratch i ja havien assolit les principals nocions de programació: repeticions, condicionals, variables, etc., ha estat relativament senzill la introducció a aquesta nova eina.
En la primera classe hem conegut l'entorn de programació App Inventor. Hem vist que té una certa similitud amb Scratch, sobretot l'apartat de blocs.
Amb els alumnes hem treballat els següents tres conceptes:
- Components: Imatges, etiquetes, caixes de text, botons, etc
- Propietats: cada component té les seves propietats
- Comportament: A l'apartat dels blocs es defineixen els comportaments per a cada component.
Per connectar el App Inventor amb el mòbil hem fet servir la connexió wifi. Ens ha calgut descarregar l'aplicació Ai Companion 2 al mòbil i després ha estat bufar i fer ampolles passar l'aplicació al dispositiu.
Hem estat fent diversos programes per entendre les propietats de les etiques, caixes de texts i botons. Ho hem combinat amb els Layout per ajudar a organitzar els diferents components dins la pantalla.
Finalment hem treballar el comportament dels botons.
Al final els alumnes han estat capaços de fer una senzilla aplicació per posar en pràctica tot el que han après.
Com a regal final he penjat l'aplicació a Google Play, si us ve de gust us la podeu baixa a través del següent link.
Com que ja portàvem un temps fent diversos programes amb Scratch i ja havien assolit les principals nocions de programació: repeticions, condicionals, variables, etc., ha estat relativament senzill la introducció a aquesta nova eina.
En la primera classe hem conegut l'entorn de programació App Inventor. Hem vist que té una certa similitud amb Scratch, sobretot l'apartat de blocs.
Amb els alumnes hem treballat els següents tres conceptes:
- Components: Imatges, etiquetes, caixes de text, botons, etc
- Propietats: cada component té les seves propietats
- Comportament: A l'apartat dels blocs es defineixen els comportaments per a cada component.
Per connectar el App Inventor amb el mòbil hem fet servir la connexió wifi. Ens ha calgut descarregar l'aplicació Ai Companion 2 al mòbil i després ha estat bufar i fer ampolles passar l'aplicació al dispositiu.
Hem estat fent diversos programes per entendre les propietats de les etiques, caixes de texts i botons. Ho hem combinat amb els Layout per ajudar a organitzar els diferents components dins la pantalla.
Finalment hem treballar el comportament dels botons.
Al final els alumnes han estat capaços de fer una senzilla aplicació per posar en pràctica tot el que han après.
Com a regal final he penjat l'aplicació a Google Play, si us ve de gust us la podeu baixa a través del següent link.
diumenge, 28 de setembre del 2014
Visita al torneig WRO a la UVIC
El dissabte 27 vam anar a veure el torneig de la WRO que es va celebrar a la UVIC.
Van participar equips de nois i noies en dues categories:
- La Elementary, per nois i noies de 7 a 12 anys
- La Junior High, per nois i noies de 13 a 15 anys
En totes dues categories els equips amb els seus robots LEGO, havien de resoldre uns reptes relacionats amb l'espai i el llançament de coets.
S'ha de dir que els reptes que s'han de resoldre no són fàcils. Cal un bon entrenament per superar satisfactòriament les diferents proves.
Per als nois i noies que participen és una experiència molt interessant, aprenent tot un seguit de valors com la perseverança per tal de trobar solucions, l'esperit de treball en equip, vèncer la por al fracàs, aprendre dels errors, etc.
La jornada va resultar tot un èxit. Esperem poder participar amb els nostres equips l'any que ve.
Podeu veure fotos de la jornada fent clic aquí.
Van participar equips de nois i noies en dues categories:
- La Elementary, per nois i noies de 7 a 12 anys
- La Junior High, per nois i noies de 13 a 15 anys
En totes dues categories els equips amb els seus robots LEGO, havien de resoldre uns reptes relacionats amb l'espai i el llançament de coets.
S'ha de dir que els reptes que s'han de resoldre no són fàcils. Cal un bon entrenament per superar satisfactòriament les diferents proves.
Per als nois i noies que participen és una experiència molt interessant, aprenent tot un seguit de valors com la perseverança per tal de trobar solucions, l'esperit de treball en equip, vèncer la por al fracàs, aprendre dels errors, etc.
La jornada va resultar tot un èxit. Esperem poder participar amb els nostres equips l'any que ve.
Podeu veure fotos de la jornada fent clic aquí.
dimarts, 29 de juliol del 2014
Space Invaders amb Scratch
La setmana passada vàrem fer una mini competició per demostrar que els alumnes sabien programar els robots per resoldre els reptes que es plantejàvem en el desafiament de Mart.
Estàvem tots una mica nerviosos, després d'hores d'assaig encara hi havia alguna missió que no acabava de sortir bé del tot. A més, actuaven davant d'un públic exigent. Els pares feien d'àrbitres de les diferents missions.
Resumint, tot i que alguna missió no a acabar de sortir bé del tot, el resultat va ser satisfactori i tothom va marxar content després de passar una bona estona.
Avui hem fet l'ultima classe amb el grup de robòtica.
Hem fet una ràpida introducció a Scratch i després amb l'ajuda del professor els alumnes han programat una versió del famós joc Space Invaders.
Bé al final hem fet curts de temps i no hem tingut temps d'acabar-lo amb tots els detalls, tot i això el resultat és prou bo.
Us deixo una vídeo de mostra.
I el programa fet amb Scratch.
Estàvem tots una mica nerviosos, després d'hores d'assaig encara hi havia alguna missió que no acabava de sortir bé del tot. A més, actuaven davant d'un públic exigent. Els pares feien d'àrbitres de les diferents missions.
Resumint, tot i que alguna missió no a acabar de sortir bé del tot, el resultat va ser satisfactori i tothom va marxar content després de passar una bona estona.
Avui hem fet l'ultima classe amb el grup de robòtica.
Hem fet una ràpida introducció a Scratch i després amb l'ajuda del professor els alumnes han programat una versió del famós joc Space Invaders.
Bé al final hem fet curts de temps i no hem tingut temps d'acabar-lo amb tots els detalls, tot i això el resultat és prou bo.
Us deixo una vídeo de mostra.
I el programa fet amb Scratch.
diumenge, 20 de juliol del 2014
Robots amb LEGO Mindstroms EV3
Ja pràcticament estem acabant els tallers d'estiu.
Els alumnes estan fent una bona feina amb la programació dels robots de LEGO Mindstroms EV3.
Vàrem començar fent una sèrie de missions d'entrenament per tal que els alumnes es preparessin per poder afrontar amb èxit els reptes del desafiament espacial de Mart.
La setmana que ve farem una mini competició, per veure els resultats obtinguts i per posar a prova els alumnes en la resolució del diferents reptes.
I un altre vídeo amb dos dels reptes del desafiament espacial de Mart.
Els alumnes estan fent una bona feina amb la programació dels robots de LEGO Mindstroms EV3.
Vàrem començar fent una sèrie de missions d'entrenament per tal que els alumnes es preparessin per poder afrontar amb èxit els reptes del desafiament espacial de Mart.
La setmana que ve farem una mini competició, per veure els resultats obtinguts i per posar a prova els alumnes en la resolució del diferents reptes.
Un vídeo d'una missió d'entrenament que consisteix en fer girar els robot i situar-lo en les posicions indicades en el dibuix.
I un altre vídeo amb dos dels reptes del desafiament espacial de Mart.
dissabte, 19 de juliol del 2014
Programació amb Scratch i LEGO WeDo
Amb els més petits estem treballant Scratch.
Durant aquests dies els alumnes han programat diferents jocs. Un per repassar les taules de multiplicar, un de preguntes i respostes per aprendre les comarques de Catalunya i les seves capitals, i també han programat un "flappy bird" seguint el vídeo tutorial de @franksabate a codemads.
La setmana passada vàrem començat a construir mecanismes amb les peces de LEGO WeDo. Entre altres coses els alumnes han construït i programat un satèl·lit seguint les indicacions que es troben a RoboCAMP.
Aquí teniu unes fotos i uns vídeos:
Podeu veure més fotos fent clic a més fotos
Durant aquests dies els alumnes han programat diferents jocs. Un per repassar les taules de multiplicar, un de preguntes i respostes per aprendre les comarques de Catalunya i les seves capitals, i també han programat un "flappy bird" seguint el vídeo tutorial de @franksabate a codemads.
La setmana passada vàrem començat a construir mecanismes amb les peces de LEGO WeDo. Entre altres coses els alumnes han construït i programat un satèl·lit seguint les indicacions que es troben a RoboCAMP.
Aquí teniu unes fotos i uns vídeos:
| |
|
|
|
|
Un vídeo de com han quedat les construccions amb LEGO WeDo i com funcionen després de programar-les amb Scratch
Subscriure's a:
Missatges (Atom)