dijous, 5 de març de 2015

Taller amb l'abella Bee-Bot

El passat dijous vam realitzar un taller amb l'abella Bee-Bot amb els alumnes de P5 de l'escola Dr. Fortià Solà de Torelló.


El taller estava basat en dues activitats, totes dues relacionades amb el moviment del Bee-Bot sobre un taulell quadriculat.
L'objectiu de la primera activitat, era treballar els nombres del 1 al 10 i el resultat de sumes senzilles. Sobrer les diferents cel.les del taulell es van situar els nombres de l'1 al 10. Els alumnes feien girar una fletxa sobre un cercle fins que s'aturava en una suma, aleshores havien de calcular el resultat de la suma i fer moure l'abella Bee-Bot per dins el taulell fins al resultat de la suma.


En la segona activitat, més lúdica, els alumnes havien de construir petits cofres, amb peces de Lego Duplo,  per guardar-hi uns tresors. Desprès els cofres  es van situar sobre el taulell quadriculat i els alumnes havien de fer moure el Bee-Bot per arribar fins al cofre i poder descobrir el tresor.

dimarts, 20 de gener de 2015

Preparant FLL 2015 a la UVIC

Amb alumnes de la secció d'institut de SI Calldetenes hem fet un equip pe participar a la First Lego League.

Aquest any el repte de la FLL gira entorn l'educació.
Alguns vídeos i fotos  de les proves dels robots.




dimecres, 3 de desembre de 2014

Estrenem els robots Lego Mindstorms EV3

Avui amb els alumnes de 5è i 6è de l'escola Guillem de Mont-Rodon han començat a muntar els robots Lego Mindstorms EV3.



Scratch al Guillem de Mont Rodon

Durant els mesos d'octubre i novembre hem estat treballant la programació informàtica amb Scratch.
Els alumnes han aprés a treballar amb

  • variables,
  • repeticions o bucles i
  • els condicionals per prendre decisions
S'ha d'entendre que programar no es fàcil. Cal estructurar el que es vol fer en passos i ser capaç de traduir aquests passos a instruccions.
  • Per exemple per situar un personatge en una posició de la pantalla, cal entendre el posicionament en coordenades. Saber que hi ha una coordenada horitzontal "x" i una coordenada vertical "y" i fer servir la següent instrucció:

  • Per fer moure un personatge cal associar a la instrucció "al prémer la tecla ... " un seguit d'instruccions com les següents:


D'aquesta forma els alumnes es van familiaritzant amb la programació informàtica.
en els següent enllaç podeu veure una petita mostra dels diferents programes que han fet:


I unes fotos:

dimarts, 2 de desembre de 2014

Lego Mindstorms EV3 al Marta Mata

Ja hem començat els robots LEGO Mindstorms EV3 al Marta Mata.

El alumnes, per grups han començat a muntar el robot i en la classe següent han aprés els conceptes bàsics de funcionament del programa LabView per programar el robot.
Aquí teniu els nois i noies del grup treballant i muntant el robot.



Lego WeDo al Marta Mata

Aquest mes de desembre, amb el grup dels petits del Marta Mata, hem començant a muntar i programar amb peces LEGO WEDO.


Per a la programació utilitzem el programa Scratch que els alumnes han treballat durant els mesos d'octubre i novembre.


divendres, 28 de novembre de 2014

Extraescolars de robòtica al Marta Mata II

Amb els grans del Marta Mata, els de 4t i 5è, hem acabat de treballar amb Scratch.
Això ha permès que els alumnes aprenguin  nocions bàsiques de programació informàtica i hagin estat capaços de programar diferents jocs:
Ben aviat us donarem accés als jocs que han programat.
Aquí teniu unes fotos dels alumnes: