diumenge, 19 d’abril de 2015

Finalistes a Robolot 2015

El 18 i 19 d'abril es va celebrar el Robolot 2015, unes jornades  sobre robòtica educativa durant les quals s’organitzen tallers, conferències i competicions amb diferents tipus de robots.

Robo-TIC ha participat amb 11 equips formats per alumnes de les escoles Marta Mata, Fortià Solà i Lloriana de la Vall del Ges, i alumnes de l’institut de Calldetenes reunint una trentena de nois i noies. 
Nou d'aquests han participat en la categoria Lego Mindstorms, on han hagut de construir un robot amb peces de Lego Mindstorms EV3 i programar-lo per superar un repte que consistia en recollir 6 cubs de diferents colors i portar-los a la base en un temps màxim de 2 minuts.
Els altres dos han participat en la categoria Minisumo LEGO, on els robot havien de lluitar amb un altre robot per fer-lo fora d'un recinte circular.

dimarts, 24 de març de 2015

Preparant el repte per ROBOLOT

El proper 18 i 19 d'abril té lloc a Olot el Robolot, unes jornades sobre robòtica educativa.

Robo-TIC participarà en el concurs amb Robots LEGO Mindstorms. Amb diversos grups de nois i noies de diferents centres estem preparant el repte de Robolot.
Els participants han de programar el robot perquè agafi els cubs de colors sense tocar les línies negres. Podeu trobar més informació sobre el repte i les regles en el següent enllaç. Perquè us feu una idea aquest és el taulell amb els cubs:


diumenge, 8 de març de 2015

Construcció d'una màquina de cosir amb Lego WeDo

Avui us presentem una màquina de cosir feta amb peces de Lego WeDo seguint les instruccions de la pàgina wedobots 


Per dur a terme la construcció es necessari disposar de dos caixes de Lego WeDo ja que si no us faltaran peces! Us podeu baixar les instruccions en el següent enllaç.


Està programada amb Scratch per fer-la funcionar. Té dues velocitats que es controlen amb el sensor d'inclinació de Lego WeDo.
Us deixo un vídeo perquè vegeu com funciona!

dijous, 5 de març de 2015

Taller amb l'abella Bee-Bot

El passat dijous vam realitzar un taller amb l'abella Bee-Bot amb els alumnes de P5 de l'escola Dr. Fortià Solà de Torelló.


El taller estava basat en dues activitats, totes dues relacionades amb el moviment del Bee-Bot sobre un taulell quadriculat.
L'objectiu de la primera activitat, era treballar els nombres del 1 al 10 i el resultat de sumes senzilles. Sobrer les diferents cel.les del taulell es van situar els nombres de l'1 al 10. Els alumnes feien girar una fletxa sobre un cercle fins que s'aturava en una suma, aleshores havien de calcular el resultat de la suma i fer moure l'abella Bee-Bot per dins el taulell fins al resultat de la suma.


En la segona activitat, més lúdica, els alumnes havien de construir petits cofres, amb peces de Lego Duplo,  per guardar-hi uns tresors. Desprès els cofres  es van situar sobre el taulell quadriculat i els alumnes havien de fer moure el Bee-Bot per arribar fins al cofre i poder descobrir el tresor.

dimarts, 20 de gener de 2015

Preparant FLL 2015 a la UVIC

Amb alumnes de la secció d'institut de SI Calldetenes hem fet un equip pe participar a la First Lego League.

Aquest any el repte de la FLL gira entorn l'educació.
Alguns vídeos i fotos  de les proves dels robots.




dimecres, 3 de desembre de 2014

Estrenem els robots Lego Mindstorms EV3

Avui amb els alumnes de 5è i 6è de l'escola Guillem de Mont-Rodon han començat a muntar els robots Lego Mindstorms EV3.



Scratch al Guillem de Mont Rodon

Durant els mesos d'octubre i novembre hem estat treballant la programació informàtica amb Scratch.
Els alumnes han aprés a treballar amb

  • variables,
  • repeticions o bucles i
  • els condicionals per prendre decisions
S'ha d'entendre que programar no es fàcil. Cal estructurar el que es vol fer en passos i ser capaç de traduir aquests passos a instruccions.
  • Per exemple per situar un personatge en una posició de la pantalla, cal entendre el posicionament en coordenades. Saber que hi ha una coordenada horitzontal "x" i una coordenada vertical "y" i fer servir la següent instrucció:

  • Per fer moure un personatge cal associar a la instrucció "al prémer la tecla ... " un seguit d'instruccions com les següents:


D'aquesta forma els alumnes es van familiaritzant amb la programació informàtica.
en els següent enllaç podeu veure una petita mostra dels diferents programes que han fet:


I unes fotos: