El 18 i 19 d'abril es va celebrar el Robolot 2015, unes
jornades sobre robòtica educativa durant
les quals s’organitzen tallers, conferències i competicions amb diferents tipus
de robots.
Robo-TIC ha participat amb 11 equips formats
per alumnes de les escoles Marta Mata, Fortià Solà i Lloriana de la Vall del
Ges, i alumnes de l’institut de Calldetenes reunint una trentena de nois i
noies.
Nou d'aquests han participat en la categoria Lego Mindstorms, on han hagut de construir un robot amb peces de Lego Mindstorms EV3
i programar-lo per superar un repte que consistia en recollir 6 cubs de
diferents colors i portar-los a la base en un temps màxim de 2 minuts.
Els altres dos han participat en la categoria Minisumo LEGO, on els robot havien de lluitar amb un altre robot per fer-lo fora d'un recinte circular.
diumenge, 19 d’abril del 2015
dimarts, 24 de març del 2015
Preparant el repte per ROBOLOT
El proper 18 i 19 d'abril té lloc a Olot el Robolot, unes jornades sobre robòtica educativa.
Robo-TIC participarà en el concurs amb Robots LEGO Mindstorms. Amb diversos grups de nois i noies de diferents centres estem preparant el repte de Robolot.
Els participants han de programar el robot perquè agafi els cubs de colors sense tocar les línies negres. Podeu trobar més informació sobre el repte i les regles en el següent enllaç. Perquè us feu una idea aquest és el taulell amb els cubs:
Robo-TIC participarà en el concurs amb Robots LEGO Mindstorms. Amb diversos grups de nois i noies de diferents centres estem preparant el repte de Robolot.
Els participants han de programar el robot perquè agafi els cubs de colors sense tocar les línies negres. Podeu trobar més informació sobre el repte i les regles en el següent enllaç. Perquè us feu una idea aquest és el taulell amb els cubs:
diumenge, 8 de març del 2015
Construcció d'una màquina de cosir amb Lego WeDo
Avui us presentem una màquina de cosir feta amb peces de Lego WeDo seguint les instruccions de la pàgina wedobots
Per dur a terme la construcció es necessari disposar de dos caixes de Lego WeDo ja que si no us faltaran peces! Us podeu baixar les instruccions en el següent enllaç.
Està programada amb Scratch per fer-la funcionar. Té dues velocitats que es controlen amb el sensor d'inclinació de Lego WeDo.
Us deixo un vídeo perquè vegeu com funciona!
dijous, 5 de març del 2015
Taller amb l'abella Bee-Bot
El passat dijous vam realitzar un taller amb l'abella Bee-Bot amb els alumnes de P5 de l'escola Dr. Fortià Solà de Torelló.
El taller estava basat en dues activitats, totes dues relacionades amb el moviment del Bee-Bot sobre un taulell quadriculat.
L'objectiu de la primera activitat, era treballar els nombres del 1 al 10 i el resultat de sumes senzilles. Sobrer les diferents cel.les del taulell es van situar els nombres de l'1 al 10. Els alumnes feien girar una fletxa sobre un cercle fins que s'aturava en una suma, aleshores havien de calcular el resultat de la suma i fer moure l'abella Bee-Bot per dins el taulell fins al resultat de la suma.
En la segona activitat, més lúdica, els alumnes havien de construir petits cofres, amb peces de Lego Duplo, per guardar-hi uns tresors. Desprès els cofres es van situar sobre el taulell quadriculat i els alumnes havien de fer moure el Bee-Bot per arribar fins al cofre i poder descobrir el tresor.
dimarts, 20 de gener del 2015
Preparant FLL 2015 a la UVIC
Amb alumnes de la secció d'institut de SI Calldetenes hem fet un equip pe participar a la First Lego League.
Aquest any el repte de la FLL gira entorn l'educació.
Aquest any el repte de la FLL gira entorn l'educació.
Alguns vídeos i fotos de les proves dels robots.
dimecres, 3 de desembre del 2014
Estrenem els robots Lego Mindstorms EV3
Avui amb els alumnes de 5è i 6è de l'escola Guillem de Mont-Rodon han començat a muntar els robots Lego Mindstorms EV3.
Scratch al Guillem de Mont Rodon
Durant els mesos d'octubre i novembre hem estat treballant la programació informàtica amb Scratch.
Els alumnes han aprés a treballar amb
D'aquesta forma els alumnes es van familiaritzant amb la programació informàtica.
Els alumnes han aprés a treballar amb
- variables,
- repeticions o bucles i
- els condicionals per prendre decisions
S'ha d'entendre que programar no es fàcil. Cal estructurar el que es vol fer en passos i ser capaç de traduir aquests passos a instruccions.
- Per exemple per situar un personatge en una posició de la pantalla, cal entendre el posicionament en coordenades. Saber que hi ha una coordenada horitzontal "x" i una coordenada vertical "y" i fer servir la següent instrucció:
- Per fer moure un personatge cal associar a la instrucció "al prémer la tecla ... " un seguit d'instruccions com les següents:
en els següent enllaç podeu veure una petita mostra dels diferents programes que han fet:
I unes fotos:
Subscriure's a:
Missatges (Atom)